Stěhování byste si měli usnadnit

Stěhování je považováno za proces velmi náročný po psychické i fyzické stránce. Jak si jej usnadnit, abychom si mohli naopak říci, že to ve skutečnosti nic nebylo?

Rozdělte si úkoly

V první řadě nemějte vše, jak se říká, na svém hrbu. Toto platí pouze pro jednotlivce, a ti zas nemívají doma tolik předmětů, jako čtyřčlenná rodina. Pro rodiny či partnerské vztahy platí pravidlo dělby práce a spolupráce. V klidu se posaďte ke stolu, vezměte do ruky propisku a poznámkový blok, a dohodněte se na tom, za co bude mít kdo zodpovědnost. Průběžně si úkoly navzájem kontrolujte a ověřujte jejich plnění, abyste měli přehled, co vám ještě zbývá.

kartonové krabice

Se stěhovací firmou sjednávejte stěhování přímo na místě

Mnoho stěhovacích firem nabízí své služby přes Internet a postačí jim základní údaje o vaší poloze, o místě, kam se stěhujete, o přibližném rozsahu břemen, a vámi požadovaný termín. V takových situacích spatříte stěhováky až ve stěhovací den. Jenže ne vždy je to výhodné, naopak vám doporučujeme sjednávání služby přímo u vás, ve vašem bydlišti, aby pověřený zástupce firmy měl přesný přehled o rozsahu stěhovací akce. Pro vás je to také výhodné v tom, že máte možnost v klidném prostředí, které je vám známé, domluvit veškeré podrobnosti. Zkrátka domluva osobní je vždy obsažnější a lepší, než sjednávání levného stěhování v Praze přes e-mail nebo telefonicky.

balení věcí před stěhováním

Čas musí být na vaší straně

Největší hloupost, jakou lidé dělají, je naplánování akce jen několik dnů dopředu. Kupříkladu se v pondělí rozhodnou, že se přes víkend přestěhují, a že jim k přípravě stačí čtyři, pět dnů. Tomuto postupu se zdaleka vyhněte ze dvou důvodů. Za prvé je velmi pravděpodobné, že žádná stěhovací firma nebude mít na vás čas, protože objednávky se uzavírají obvykle měsíc, až šest týdnů předem, a za druhé pět dnů na balení věcí, administrativní úkony a další přípravné práce je málo. Pohltil by vás stres a ve spěch, pod vlivem stresu nemá žádná činnost valných výsledků.